nedeľa 3. júla 2011

Heatová a vlna žáru

0
Autor : Richard Castle
Názov (originál) : Heat Wave
Názov (český) : Heatová a vlna žáru
Rok vydania : 2011
Počet strán : 201
Jazyk : český
Obsah : Richard Castle, hlavní hrdina populárního amerického seriálu, jejž vysílá televize Prima pod názvem Castle na zabití, napsal napínavou detektivku, která se těší nebývalému úspěchu. A to zejména proto, že oficiální spisovatel je pouze fiktivní postavou a jméno skutečného autora je přísně střeženo. To dodává již tak skvělému čtení na větší napínavosti a tajemnosti. Kniha Heatová a vlna žáru nese všechny znaky dobré detektivky - záhadu, akci, zločin… a atraktivní vyšetřovatelku v podobě Nikki Heatové, detektiva newyorského policejního oddělení vražd. Nikki vyšetřuje vraždu významného realitního magnáta. Musí při tom čelit nejen různým spletitostem případu, ale také přítomnosti vtíravého a poněkud nafoukaného novináře Jamesona Rooka. Detektiv Heatová není zvyklá brát si servítky a do každého vyšetřování jde naplno. Tentokrát se ale vše zkomplikuje, a to jak při policejním pátrání, tak v jejím vztahu k neobytnému žurnalistovi. Svižně napsaný příběh zaujme skalní příznivce slavného seriálu, ale i jeho naprosté neznalce. Je vhodný pro bezmála každého dospělého čtenáře - skvěle namíchanému koktejlu humoru, napětí a akce by odolal jen málokdo.

Môj názor : Knihu som si kúpila na martinuse, pretože niekde sa nedala zohnať. Ako prvé, čo mi vadilo na knihe bol strašný český preklad názvu knihy (nechcem nikoho uraziť, ale české preklady, mi niekedy – skoro vždy – spôsobujú zástavy dychu – viď Harry Potter), ale potom som si uvedomila, že to mohlo byť aj horšie a pustila som sa do čítania.

Kniha bola úžasná, mala som pocit ako keby sa jednalo o epizódu seriálu a boli mi fuk, že hlavné postavy mali iné mená.  Hneď v prevej kapitole sa stal zločin a detektívka Nikki Heatová prichádza na miesto činu. Prípad bol podľa mňa veľmi dobre premyslený, naozaj som neušila, kto je vrah - dala som sa oklamať asi ako väčšina čitateľov, ale práve to prekvapenie na konci sa mi veľmi páčilo. Netvrdím,, že to bol najúžasnejší prípad všetkých dôb (ten prenechávam A. Christie a jej dielu Opona), ale bolo to niečo moderné, niečo čo je nám blízke a bolo to veľmi pútavo napísané, čo ma nútilo zvažovať všetkých možných páchateľov a hádať spolu s Rookom, kto je vrah.

Takisto tu bol pekne rozvinutý vzťah medzi hlavnými hrdinami a nechýbal tu ani čierny humor, ktorý sa nesie celou knihou. Nachádza sa aj v seriáli a presne tak mi to pripadalo počas všetkých strán – že som v deji jednej epizódy.vôbec mi to však nevadilo.

Najviac som bola zvedavá na tú sex-scénu, o ktorej toľko básnili v seriáli, no tá ma trochu sklamala. Áno, bola tam - myslím, že dokonca na 2 strany - ale čakala som niečo viac.
 
Takže zhrnutie : Knihe dávam 4 hviezdičky a 4 hviezdičky považujte za veľmi silné 4 hviezdičky -  určite túto knihu odporúčam prečítať každému fanúšikovi seriálu Castle, ale aj nefanúšikom, pretože sa jedná o jednu z tých lepších detektíviek tejto doby

No Response to "Heatová a vlna žáru"

Zverejnenie komentára